SPLASHPAGE still

Tenthaus Toolkit – Artists in Schools 
is a set of tools for schools as a location for the production of art. Through a number of texts and examples, we define some tools which may be useful when a school wants to work with an artist or vice versa. Based on our own practice, we wish to use this publication to share some tools with artists, schools, politicians and other decision-makers who are involved in, or interested in these questions. The aim is to find good strategies for how a visual artist may participate in the Norwegian state school system. 

 

 

Tenthaus organiserte seminaret: Toolkit - Kunstnere i skolen som  fant sted den 2. november 2016, på Kunstnernes hus i Oslo.

Vi ønsket med dette å sette i gang en samtale rundt den visuelle kunstens plass i skolen. Gjennom en rekke eksempler defineres noen redskap som kan være til nytte når en skole vil samarbeide med en kunstner eller det motsatte.

Seminaret og publikasjonen er støttet av Kunstløftet og Norsk Kulturråd.

Here you can read the Toolkit publication in English.

Her kan du lese Toolkit på norsk.
Designed by Ariane Spanier.
Supported by Norsk Kulturråd / Kunstløftet.

 Helen Eriksen Ebba Moi Stefa S

Tenthaus Oslo

Tenthaus Oslo er et kunstnerstyrt visningssted med base på Maridalsveien 3, i Oslo. Initiert i 2011 av billedkunstnerne Helen Eriksen, Ebba Moi og Stefan Schröder.

Tenthaus organized Toolkit - Artists in Schools seminar, which took place on 2 November 2016 at Kunstnernes Hus in Oslo.
We wanted with this to initiate a conversation about the place of the visual arts in schools. Through a series of examples we defined tools that can be useful when schools want to collaborate with artists or vice versa.

The seminar and publication is supported Kunstløftet and Norwegian Cultural Council.